mandag 18. januar 2010

Walking Safari










I natt har det regnet så mye at vi har fått ikke 1, men 2 vannlekasjer i taket på rommet vårt. Den ene selvfølgelig rett over senga mi. Men det skal komme noen å se på det iløpet av dagen, så da kommer det vel noen iløpet av uka.

I dag har jeg vært på Walkning Safari. Vi ble hentet på hostellet kl. 06.30, noe som betydde at jeg måtte opp tiiiidlig, og de andre fikk erfare hvor tungt jeg har for å stå opp :p Men jeg kom meg opp, og det var definitivt verdt det.

Guiden vår lignet på en litt yngre versjon av Barack Obama, og var utrolig koselig. Vi ble kjørt ut til naturreservatet etter å ha plukket opp en fyr med en AK47, sånn just in case. Da sjåføren dro og ønsket oss lykke til sa jeg at vi møttes om noen timer hvis vi ikke ble spist av noe. Da lo han og sa ”Hakuna Matata”. Alle lo.

Det er noe helt annet å se disse dyrene ut i det fri

enn å se de i en dyrepark. Vi gikk rundt å prøvde å være så stille som mulig slik at vi kom så nært som mulig. Og vi kom overraskende nært mange av dyrene. Vi fikk sett sjiraff, impala, bavianer, vortesvin, gnu, bøffel, flodhest og sebra! Gnuene er like dumme som de ser ut i følge guiden vår, og mannen med våpenet lagde masse morsomme lyder som de svarte på. Meget morsomt.

De har ikke løver i dette reservatet fordi det er relativt lite så dyrene får leve i ro og mak. Elefantene har migrert til Zimbabwedelen av parken nå når det er regntid, så de var ikke å se. Men jeg har bestemt meg for å bli med de andre på en 3 dagers safari til Botswana som tre

uker. Det er litt dyrt, men det er en mulighet jeg aldri blir å få igjen. Så skal jeg i et annet reservat å se på løvene neste uke tror jeg. Det er masse aktiviteter her jeg kunne tenkt meg å vært med på. Ridning langs Zambesi elven, river cruise, kanotur, rafting, safari på elefantryggen, masse masse. Men alt som har med turisme å gjøre er jo selvfølgelig kostbart, men jeg skal få dekket det grunnleggende.

1 kommentar:

  1. Oauu for en opplevelse det måtte være!! flotte bilda! håper taket blir reparert snart ellers så får du vel mårradusjen hele natta,,;) Ha det fortsatt fint, ser ut som d ikke er noe problem;) klæm fra mams:)

    SvarSlett