mandag 4. januar 2010

Reisefeber?

Nå er det bare 3 korte dager igjen til jeg skal ut på mitt største eventyr så langt i livet. Nesten 7 uker i Zambia, nærmere bestemt Livingstone. Jeg begynner å få panikk! Hva i all verden er det jeg har begitt meg ut på?

Vaksiner er tatt, kofferten står halvfull på stua, kattepass er ordnet, pass og visum er i orden, men jeg har selvfølgelig klart å glemme reiseforsikring. Det stresser meg, veeeldig. Men det kommer en dag i morgen også. Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg allerede har brukt på denne turen. 10 000 i flybillett, over 3000 for vaksiner (da har jeg ikke tatt med malariatabelettene), 1000kr for to par ordentlige sko, som jeg tror skal være passende til anledningen, 500 i visum. Så skal vi betale hotellet når vi kommer ned dit.

Så hva skal jeg i Zambia? Jo, jeg skal skrive en prosjektoppgave om kvinner og likestilling. Høres ganske intetsigende ut, men jeg skal komme tilbake til problemstillingen når vi har fått den spikret. Det blir noe om empowerment, hva er målet for likestillingen i Zambia, generelle holdninger o.l.

Vi har en temmelig lang reise forran oss, om jeg ikke tar helt feil så er den på nærmere 1,5 døgn. Idiotisk nok skal vi mellomlande i Johannesburg, som er sør for Zambia, for så å snu og fly nordover igjen. Men sånn er det når man tenker pris. Vi skal bo på et vandrehjem/hotell/motell som heter Jolly Boys:http://www.backpackzambia.com/.
En typisk backpacerplass. Det ser fantastisk ut.

Når jeg kommer meg nedover skal jeg prøve å oppdatere bloggen så ofte som mulig med bilder. Alle som leser er så og si forpliktet til å kommentere! ;)

Jeg har med meg min fantastiske nyinnkjøpte mac, samt min nye ipod touch, så det skal ikke mangle på oppdateringer, så fremt jeg får nettilgang ett eller annet sted.

Ønsk meg lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar